HTML

Blogomat azért hoztam létre, hogy tájékoztassak minden érdeklődőt a budapesti festményaukciók kínálatában felbukkanó, számomra különösen érdekes műtárgyakról. Teszem ezt azért, mert úgy gondolom, hogy mind a gyűjtőknek, mind pedig a művészettörténészeknek, valamint minden érdeklődőnek szolgálhatok alkalmanként érdekes vagy megfontolandó információval.

művészettörténeti, műkereskedelmi jellegű információk közlése az érdeklődők számára

Bejegyzések

Friss topikok

  • kovacs bela: Kedves Attila, reg nem volt uj bejegyzes, talan annak köszönhetöen, hogy az utobbi idöben aktiv m... (2022.12.14. 19:06) K-52 (aukciók, emberek, tehenek)
  • Sultánnagy: Kedves Rum Attila! Olvastam az ön ellen felhozott idézőjelben kifogásokat miszerint nincsen művész... (2019.12.27. 19:12) Diploma nélkül
  • annol: Üdvözlöm! Talán Tóth Gyula (Szatmárnémeti, 1891 - Szatmárnémeti, 1970) festette? A holnapi Báv au... (2019.05.13. 10:06) Amikor Albert Gleizes elcsúszott egy szappanon
  • RumNapló: @futyi: ez bizony érdekes, köszönöm a hozzászólást (2018.09.25. 00:13) A Fehér szoba vérmentes titkai
  • Rajna Balint: a 101-es tétel pedig Bognár Árpád Képcsarnokos meghívója 1965-ből a Dürer-terembe. Így jobban érth... (2018.05.12. 11:33) Elfogtam egy hirdetést

Címkék

Mit tettem tavaly nyáron?

2014.06.15. 19:56 RumNapló

 

Csak néhány ember tudja, hogy „mit tettem tavaly nyáron”, de most elárulom a többieknek is. Írtam három tanulmányt, melyben a hazai festészet szempontjából három fontos alkotással foglalkoztam. E képek közül eredetileg egyik sem hamisítványnak készült, de az idők során mégis hamisítványokká váltak. Hogyan lehetséges ez? Ezt próbáltam bemutatni a három szövegemben, melyek közül az egyik, Szúrópróba – Berény kontra Czóbel címen meg is jelent nyomtatásban az Artmagazin 2013. évi 10. számában. Egy sorozatot próbáltam indítani, így a cikk a Műkereskedelmi rejtvények-sorozat 1. darabjaként jelent meg. A lap főszerkesztőjével Topor Tündével való beszélgetéseink során egyértelművé tettem a szándékomat, hogy kizárólag akkor bocsátom az írásomat közlésre, ha mindhárom megjelenhet, lehetőleg egymást követő számokban. Csak abban tettem engedményt, hogy a megjelenés sorrendjét bíztam a főszerkesztőre. Az első írás meg is jelent, majd hosszú néma csendek és ügyes kitérő manőverek után kénytelen voltam rájönni, hogy a folytatásra hiába várok. Kérdésemre, hogy miért ilyen inkorrektül kezeli ezt az ügyet, a főszerkesztő eljátszotta a nagy sértődöttet, mintha nem éppen ő lett volna az, aki megszegett egy szóbeli megállapodást. Mivel kapcsolatunk megszakadt, sajnos nem tudom az igazi okát, hogy a másik két tanulmány miért került tiltólistára az Artmagazinnál. Talán egyszer erre is választ kapok. Minden esetre úgy döntöttem, hogy akkoris leközlöm ezeket a tanulmányaimat, ha máshol nem megy, akkor a saját blogomban. Az első egy eredetileg Mikola András által festett képről szól, mely Barki Gergely kollégám „jóvoltából” ma már Czóbel Béla remekműveként futja köreit hazai és külföldi kiállításokon. Írásomban bemutatom, hogy miképpen vált Mikolából Czóbellé a kép és arra is válaszokat-bizonyítékokat keresek, hogy miért megkérdőjelezhetetlen számomra, hogy ezt a művet igazából ki is festette. Az alábbi festmény a tanulmány megírása óta is szerepelt, Czóbel Bélának attribuálva (B.G. által) a párizsi Musée d' Orsay Allegro Barbaro. Béla Bartók et la modernité hongroise 1905-1920 című kiállításán 2013 októbere és 2014 januárja között.

mikola piac allegro barbaro.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rumnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr866304093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása