Mivel a korábbi blogbejegyzésemben tárgyalt Berény Szőlős csendélettel kapcsolatban a nyilvánvaló tények valahogy nem képesek felülírni a tévképzeteket, torzításokat és szándékos megtévesztési szándékokat, ezért ide másolom a most aukcionált és az 1929-ben reprodukált mű fotóját. Így azután mindenki, akit ez érdekel, eldöntheti, hogy hány eltérést, különbséget talál a két kép között. Én csupán annyit állítok, hogy ez a kép, (ha valóban azonos az egykor reprodukált és a most árverezett mű), mai formájában nem lehetett kiállítva 1929-ben. Ezt a képet, ebben a mai alakjában Berény Róbert biztosan nem 1928-ban festette, mint ahogy az a Virág-katalógusban olvasható. Így automatikusan merül fel a kérdés, hogy akkor viszont mikor készült? Mivel B. G. úr a katalógushoz írt tanulmányában frappánsan megjegyezte: „Ez a kép (is) meg van festve!”, így hozzátehetjük, hogy ez bizony nagyon igaz, már csak az a kérdés, hogy hányszor és ki által?! Mivel a kép szinte minden részén különbségek lelhetőek fel, így sajnos az a feltételezés nem állja meg a helyét, hogy a beavatkozás elhanyagolható, avagy szakmai szempontból elhallgatható lenne. Szűkebben a pontosítás szándéka, tágabban pedig a művészettörténet tudománya iránti elkötelezettségem okán próbálom ezt a hibát kijavítani. Íme: