HTML

Blogomat azért hoztam létre, hogy tájékoztassak minden érdeklődőt a budapesti festményaukciók kínálatában felbukkanó, számomra különösen érdekes műtárgyakról. Teszem ezt azért, mert úgy gondolom, hogy mind a gyűjtőknek, mind pedig a művészettörténészeknek, valamint minden érdeklődőnek szolgálhatok alkalmanként érdekes vagy megfontolandó információval.

művészettörténeti, műkereskedelmi jellegű információk közlése az érdeklődők számára

Bejegyzések

Friss topikok

  • kovacs bela: Kedves Attila, reg nem volt uj bejegyzes, talan annak köszönhetöen, hogy az utobbi idöben aktiv m... (2022.12.14. 19:06) K-52 (aukciók, emberek, tehenek)
  • Sultánnagy: Kedves Rum Attila! Olvastam az ön ellen felhozott idézőjelben kifogásokat miszerint nincsen művész... (2019.12.27. 19:12) Diploma nélkül
  • annol: Üdvözlöm! Talán Tóth Gyula (Szatmárnémeti, 1891 - Szatmárnémeti, 1970) festette? A holnapi Báv au... (2019.05.13. 10:06) Amikor Albert Gleizes elcsúszott egy szappanon
  • RumNapló: @futyi: ez bizony érdekes, köszönöm a hozzászólást (2018.09.25. 00:13) A Fehér szoba vérmentes titkai
  • Rajna Balint: a 101-es tétel pedig Bognár Árpád Képcsarnokos meghívója 1965-ből a Dürer-terembe. Így jobban érth... (2018.05.12. 11:33) Elfogtam egy hirdetést

Címkék

Így neveld a gyűjtődet! I. rész Virág kontra Kieselbach

2014.11.05. 00:35 RumNapló

Melyik az igazi? Nem muszáj megijedni, ez csak a válasz lehetőségével kacérkodó, úgynevezett költői kérdés. Azért merült, merülhetett fel bennem így, mert az ősz ismételt eljövetelével a műkereskedelem vérkeringésének motorjai, vagyis a szívemnek oly kedves aukciósházak is gőzerővel beindultak. Valljuk be, érdekes ez a magyar műkereskedelem. Minden ellentmondásossága dacára rendkívül szórakoztató, néha hátborzongató és leginkább tanulságos. Azaz minden olyan ismérvvel rendelkezik, mellyel egy tisztességes szappanopera. Én meg függő vagyok. Míg Virágék pár régen megrágott, meg is emésztett, és persze tagadhatatlanul nagyon szép képet szórtak dicső falaikra, s közben van egy titkos, csak a műgyűjtő elitnek szánt "exkluzív" (azaz elegáns, előkelő, választékos, zártkörű, mást be nem fogadó, elzárkózó) virtuális kiállításuk is (melynek "exkluzív" katalógusából hiába kértem, nem adtak, de ígérem, hogy amint hozzájutok egy példányhoz, beszámolok a benne foglaltakról), addig Kieselbachék csináltak egy ütős, nem, inkább egy bődületes Scheiber-kiállítást.

scheiber kiáll kívülről 2.JPGSCHEIBER HUGÓ - FESTÉSZET A JAZZ RITMUSÁBAN 

Itt pedig megnézhető egy olyan brutális videó, amit mindenkinek látnia kell: http://librarius.hu/2014/10/21/brutalis-scheiber-molnos-konyv/ Bár sosem tetszettek azok a profi videótrükkök, amikor különböző, más-más bőrszínű, származású, korú és nemű ember arca alakul, tűnik át egymásba. Nem túl régen még rendszeresen éltek ezzel a fiziognómia-manipulációs technikával (hű de szép volt ez a 3 idegen szó együtt) Valahogy mindig idegesített és zavart ez a képi-filmes poén, amióta megjelent a kínálatban, de a Scheiber-videóban valóban nagyon jól éltek a lehetőséggel. Egy apróság van csak amit én biztosan nem hagytam volna ki, mert erősebb és hatásosabb a megvalósultnál. A reklámindító nagybetűs szöveg a következőket közli: KOPASZ - KÖVÉR - SZIVAROZIK - EGYSZERRE - KÉT KÉZZEL RAJZOL - ÉLETÉBEN 5 PENGŐT - EGY TÁL LEVEST - VAGY - EGY KORSÓ SÖRT - ADTAK A KÉPEIÉRT - MA - 10 MILLIÓKAT IS FIZETNEK ÉRTÜK. Nos, itt a "szivarozik" helyett én bizony bátran megkockáztattam volna a BÜDÖS jelzőt, mert az egyszerűen jobban illett volna a "kopasz" és a "kövér" után. A kiállításban nemhogy hibát nem találtam, de nagyon tetszett. Pedig féltem a dologtól, mivel a Scheiber-életmű fokozottan és hihetetlenül rázós terület. Aki ide merészkedik, az, ha nem is kell mindjárt felhagynia minden reménnyel, mint Danténak, de mindenképpen észnél kell legyen. Ha csupán arról lenne szó, hogy a szinte teljesen ismeretlen László László nevű Scheiber-kortárs festő életműve majdnem hiánytalanul olvadt be Scheiberébe, akkor még nem okozna olyan komoly fejtörést az eredetiek elválasztása a hamisítványoktól. Mivel azonban Scheiber-műveket már a művész életében is festettek mások, majd halálát követően ez a törekvés exponenciális növekedést mutat, így az egyik legszennyezettebb hazai életművel van dolga, aki veszi a bátorságot. Mondhatnánk úgy is, hogy aki Scheibert vesz, bátorságot vesz. A kiállítást kíséri egy a mozgathatóság határán egyensúlyozó, szó szerint lenyűgöző kötet Molnos Pétertől, mellyel, miután tüzetesen végigolvastam, még külön foglalkozom. A teljes körű tájékoztatás kedvéért, a kiállítás ideje alatt az egyébként 28.000 forintos kötet majdnem a feléért, bárki számára, potom 15.000 forintért eladó a Kieselbach Galériában. Én megpróbáltam kérni egyet ingyen magától a nagy Kieselbach Tamástól a Kieselbach Galéria kiadásában megjelent kötetből, aki nagyon kedvesen nekem is felajánlotta a tényleges félárú kedvezményt, így rendkívüli nagyvonalúságának eredményeként, ezer forinttal kevesebbért juthattam hozzá vágyam tárgyához. Jó szezonnyitást! Hajrá Scheiber!

scheiber kiáll belülről 2.JPG

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rumnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr976865215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Teddy Snow 2014.11.06. 10:35:26

Azt hiszem, tökéletes szombati program lesz a két kiállítás felkeresése.
László László képpel mindeddig egyetlen alkalommal találkoztam csupán, a Párisi Galéria tavalyi téli aukcióján (139. tétel):
www.parisigaleria.hu/content/download/Aukcios_katalogus_2013_dec_uj2.pdf

Nem tudom, a két művész merített-e egymás munkásságából, de ha lenne egy Scheiber - László közös kiállítás, én e mellé a Scheiber Hugó kép mellé tenném:
www.kieselbach.hu/alkotas/vitorlas-velence-4023

RumNapló 2014.11.06. 15:53:30

Kedves TS! Scheiber Hugó-László László közös kiállítás azért sem lehetséges, mert mint említettem, a két keresztnevű művész szinte hiánytalanul olvadt bele a Scheiber-életműbe. Alig maradt néhány mű, melyen még LL szignója szerepel és ez is csak idő kérdése, hogy megváltozzon. Az egymásra hatás iránya pedig úgy néz ki, hogy LL folyamatosan csak és kizárólag Scheiber stílusában festett, így Scheibernek esélye sem volt arra, hogy bármit ellessen Lászlótól. üdv. rum
süti beállítások módosítása